BPMN, BPMS, IDEF, اخبار دوره های آموزشی, خبرها

کارگاه آموزشی BPMN2، بهمن 1394

در روزهای 29 و 30 ام بهمن ماه 1394 بالاخره بعد از چند سال سومین کارگاه عمومی آموزش BPMN2 در تهران با حمایت و همت مجموعه ی آموزشی “دوره های مدیریت فرآیندهای کسب و کار” (مدیریت جناب مهندس حقیقت) برگزار شد. در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان از صنایع و کسب و کارهای مختلف حضور داشتند : پتروشیمی، بنادر، شرکت های دارویی، شرکت های نرم افزاری و چند شرکت خدماتی که از شهرهای تهران، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز و … .

در این دوره ی آموزشی بر اساس سرفصل جدید طراحی شده ابتدا مفاهیم مدیریت فرآیندهای کسب و کار بر اساس رویکرد کتاب Fundamentals of Business Process Management که امروزه در بسیاری از پروژه ها به کار گرفته می شود بیان شد. در این راستا و در گام شناسایی فرآیندها استفاده از تکنیک مدلسازی IDEF0 در شناسایی و ترسیم نقشه ی کلان فرآیندها تشریح گردید، همچنین روش استفاده از چارچوب فرآیندی APQC بیان شد. در ادامه مفاهیم نمادهای BPMN2 و کاربرد هر کدام و مدلسازی همزمان نمونه در نرم افزار Visual Paradigm تشریح گردید. و در انتها یک فرآیند نمونه با استفاده از شبیه ساز قدرتمند Visual Paradigm شبیه سازی و گزارش های ایجاد شده تشریح و کاربرد آنها در تحلیل فرآیندها بیان شد.

لازم به ذکر اینکه در این دوره فرصتی برای تهیه ی یک عکس دست جمعی (20 نفری) بوجود نیامد. تعدادی از شرکت کنندگان در این دوره بسیار توانمند، خوش ایده و خوش فکر بودند.

پوستر دوره برای یادآوری این دو روز در اینجا دوباره ثبت می شود.

BPMNWorkshop-forSite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *