کارگاه مدلسازی فرآیندها با BPMN2
این کارگاه آموزشی در دو قسمت اصلی طراحی شده است :
قسمت اول : مفاهیم فرآیندگرایی و سیستم های نرم افزاری مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMS ها
قسمت دوم : مفاهیم استاندارد “نماد و مدلسازي فرآيندهاي کسب و کار BPMN2“، به عنوان روش استاندارد بین المللی و اصلي مدلسازي فرآيندهاي کسب و کار بیان خواهد شد. سپس در قالب یک کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان بعد از آشنایی با BPMN2، با استفاده از مفاهيم BPMN2 به مدلسازي فرآيندها می پردازند. در این کارگاه با انواع پترنهاي موجود در مدلسازي فرآيندها نیز آشنا شده و نحوه پياده سازي آنها در BPMN2 را تمرین خواهیم کرد.
BPMN2 اصلی ترین مزیت و قابلیت سیستم های BPMS می باشد که ضمن پشتیبانی از مدل سازی ارتباطات بین فرآیندها و مفاهیم سرویس گرایی مفاهیم جدیدی در روش های مدل سازی گردش کار وارد کرده است.
برگزاری دوره در سازمان یا شرکت
ثبت نام در دوره آموزشی به صورت انفرادی
-
BPMS مخففی برای Business Process Management System یا Business Process Management Suite می باشد. شرکت های ارائه دهنده ی راهکارهای BPMS به مرور زمان دارای فرآیندهای بهینه تحت عنوان Best Practice نیز هستند. لذا امروزه سیستم های ERP یا EAM که مجهز به توانمندی های فرآیندگرایی شده اند تشکیل یک نرم افزار جامع و قابل یکپارچه سازی با نرم افزارهای دیگر را می دهند. لذا تعریف BPMS ها امروزه فراتر از فقط امکانات فرآیندی می باشد.
-
در کارگاه از چه ابزاری برای مدلسازی استفاده می شود ؟
ابزار مدلسازی مورد استفاده در کارگاه میتواند ابزار مدل سازی و تحلیل سیستمی استاندارد سازمان شما باشد.
برای سازمان هایی که در حوزه ی ابزار انتخابی ندارند پیشنهاد می شود از ابزار رایگان Bizagi Modeler قابل دانلود از سایت www.bizagi.com و یا ابزار تحلیل سیستم و مدل سازی Visual Paradigm استفاده نمایند. در ساده ترین حالت میتوانید از ابزار مدل سازی و نمودارسازی Microsoft Visio 2013 استفاده نمود.مکان، مدت زمان و تعداد شرکت کنندگان
کارگاه های BPMN2 در محل شرکت یا سازمان شما برگزار می شود. ثبت نام برای افراد حقیقی نیز امکان پذیر است و در هر فصل یک دوره ی عمومی برگزار میگردد.
مدت زمان کارگاه 2 روز، هر روز 4 جلسه می باشد.
تعداد شرکت کنندگان می تواند بین 15 تا 20 نفر باشد و بهتر است لبتاب همراه داشته باشند.چه افرادی در این کارگاه می توانند شرکت کنند ؟
کلیه ی مدیران، کارشناسان، مشاورین و محققین در حوزه ی سیستم ها و روش ها، تضمین کیفیت، تولید و توسعه ی نرم افزار، تحلیل سیستم های نرم افزاری، بهبود فرآیندها و گردش کارها می توانند حداکثر استفاده از این کارگاه را داشته باشند.
-
در گروه تلگرام BPMN عضو شوید
با استفاده از لینک
عضویت در گروه تلگرام BPMN
در گروه تلگرام BPMN عضو شوید. ما در اینجا به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد زیر می پردازیم :
تحلیل سیستم های نرم افزاری فرآیندگرا
شناسایی و مدل سازی فرآیندها با استفاده از BPMN2
نحوه ی پیاده سازی BPMS در سازمان
مدیریت فرآیندهای کسب و کار یا BPM
همچنین میتوانید با اکانت mahdimjalali یا همراه 09155214840 در تلگرام تماس برقرار کنید تا به گروه اضافه شوید.
ما هر چند وقت یک بار خلاصه ای از بحث های مهم گروه را به صورت مطلب در سایت منتشر میکنیم. شما می توانید از لینک زیر به این مطالب را مشاهده کنید و در مورد آنها نظر بدهید.
مطالب گروه تلگرام
آخرین مطالب
در این هفته ها موضوع اصلی جلسات دورهمی تحلیلگران مدیریت فرآیند BPMTalk، اختصاص داده شده است به تکنولوژی RPA. در این جلسات با حضور جناب مهندس آرش مرتضوی که سابقه زیادی در حوزه به کارگیری راهکارهای RPA دارند و همچنین دیگر تحلیلگران و مشاوران به بررسی این تکنولوژی … ادامه مطلب
اجزاء تشکیل دهنده یک BPMS چیست؟
سیستم های مدیریت فرآیند BPMS چه تفاوتی با سیستم های مدیریت گردش کار WFMS دارند؟
چگونه تشخیص دهیم با یک BPMS روبرو هستیم یا با یک نرم افزار گردش کار قدیمی؟
آیا سیستم های گردش کار دیگر کارا نیستند؟
آیا ما در سازمان خود نیاز به … ادامه مطلب
دورهمی تحلیلگران مدیریت فرآیند یا BPMTalk چهارشنبه هر هفته برگزار میشود. ما جمعی از تحلیلگران و مشاوران مدیریت فرآیند هستیم که در کنار مدیران سازمان و شرکت های خصوصی به گفتگو و بررسی مفاهیم و مشکلات و راهکارهای مدیریت فرآیند می پردازیم.
فرایندکاوی یا کاوش فرایند Process mining موضوع نسبتاً جوانی است که بین هوش محاسباتی و دادهکاوی از یک سو و مدلسازی و تحلیل فرایندهای سازمان از دیگر سو قرار میگیرد. هدف فرآیندکاوی کشف، نظارت و بهبود فرایندهای واقعی از طریق استخراج دانش از دادههای ذخیره … ادامه مطلب
ITIL یک چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) است که به باین فرآیندهای مورد نیاز و چرخه ی ارائه خدمت (Service) می پردازد. این چارچوب در سطح جهان بیشترین کاربرد را دارد. ITIL توسط شرکت ها و سازمان های مختلف، مدیران و ارائه دهندگان خدمات فناوری … ادامه مطلب
به زعم پورتر، سازمان ها یا از طریق رویکرد “اثربخشی عملیاتی” (Operational Effectiveness Approach) و یا توسط رویکرد “موضع یابی استراتژیک” (Strategic Positioning Approach) می توانند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند.
تفاوت این رویکردها چیست و هر کدام چه اهمیتی دارند؟
—
رویکرد اثربخشی عملیاتی
دستیابی به این رویکرد از طریق ایجاد “بهترین … ادامه مطلب
ما عقیده داریم که این فرآیندهای برجسته کسب و کار هستند که سازمان را برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان توانمند می سازند. فرآیندهای کسب و کار به منزله نقاط اتصال میان تمامی جنبه های یک سازمان هستند.
فرآیندهای همچنین ابزار اتصال سازمان به موجودیت های زیر هستند:
تأمین کنندگان
شرکا
کانال های … ادامه مطلب
بسیاری از مدیران ارشد هنوز با این مفهوم که فرآینهای کسب و کار برای یک سازمان دارای اهمیت هستند، مشکل دارند. البته باید قبول کرد که از منظر تاریخی ، آموزش رسمی اندکی نسبت به فرصت هایی که فرآیندهای کسب و کار برای سازمان ایجاد می کنند و یا تأثیر … ادامه مطلب
از سال 1384 تا کنون تلاش زیادی برای گسترش روش های علمی و اصولی تحلیل و مدلسازی فرآیندها و گردش کارهای سازمانی داشتیم و در سازمان های متعدد به عنوان مشاور، مدرس و مجری پروژه های مدلسازی فرآیندها و تحلیل داده های نرم افزاری و پیاده سازی و استقرار BPMS تجربه های گرانقدری کسب شده اند. نسل جدیدی از نرم افزارها در جهان و کشور تحت عنوان سیستم های مدیریت فرآیندهای کسب و کار یا BPMS ها، هر روز بیشتر از پیش در سازمان ها نقش مکانیزاسیون فرآیندها را برعهده می گیرند.
در نظر من امروز یک فرصت استثنائی در اختیار صنایع و سازمان های خدماتی و تولیدی کشور قرار گرفته است که بتوانند به مرحله ای از پیشرفت و تفکر فرآیندگرایی گام بگذارند که در دهه های گذشته امکان پذیر نبوده است. در BPMN.ir به مدیریت فرآیندهای کسب و کار مبتنی بر BPMS به صورت علمی و بومی به عنوان یک راهکار استراتژیک برای بهبود فرآیندهای کاری و افزایش بهره وری می پردازیم.




