کارگاه مدلسازی فرآیندها با BPMN2

این کارگاه آموزشی در دو قسمت اصلی طراحی شده است :
قسمت اول : مفاهیم فرآیندگرایی و سیستم های نرم افزاری مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMS ها
قسمت دوم : مفاهیم استاندارد “نماد و مدلسازي فرآيندهاي کسب و کار BPMN2“، به عنوان روش استاندارد بین المللی و اصلي مدلسازي فرآيندهاي کسب و کار بیان خواهد شد. سپس در قالب یک کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان بعد از آشنایی با BPMN2، با استفاده از مفاهيم BPMN2 به مدلسازي فرآيندها می پردازند. در این کارگاه با انواع پترنهاي موجود در مدلسازي فرآيندها نیز آشنا شده و نحوه پياده سازي آنها در BPMN2 را تمرین خواهیم کرد.
BPMN2 اصلی ترین مزیت و قابلیت سیستم های BPMS می باشد که ضمن پشتیبانی از مدل سازی ارتباطات بین فرآیندها و مفاهیم سرویس گرایی مفاهیم جدیدی در روش های مدل سازی گردش کار وارد کرده است.
برگزاری دوره در سازمان یا شرکت
ثبت نام در دوره آموزشی به صورت انفرادی

آخرین مطالب

در این هفته ها موضوع اصلی جلسات دورهمی تحلیلگران مدیریت فرآیند BPMTalk، اختصاص داده شده است به تکنولوژی RPA. در این جلسات با حضور جناب مهندس آرش مرتضوی که سابقه زیادی در حوزه به کارگیری راهکارهای RPA دارند و همچنین دیگر تحلیلگران و مشاوران به بررسی این تکنولوژی … ادامه مطلب

اجزاء تشکیل دهنده یک BPMS چیست؟
سیستم های مدیریت فرآیند BPMS چه تفاوتی با سیستم های مدیریت گردش کار WFMS دارند؟
چگونه تشخیص دهیم با یک BPMS روبرو هستیم یا با یک نرم افزار گردش کار قدیمی؟
آیا سیستم های گردش کار دیگر کارا نیستند؟
آیا ما در سازمان خود نیاز به … ادامه مطلب

دورهمی تحلیلگران مدیریت فرآیند یا BPMTalk چهارشنبه هر هفته برگزار میشود. ما جمعی از تحلیلگران و مشاوران مدیریت فرآیند هستیم که در کنار مدیران سازمان و شرکت های خصوصی به گفتگو و بررسی مفاهیم و مشکلات و راهکارهای مدیریت فرآیند می پردازیم.

فرایندکاوی یا کاوش فرایند Process mining موضوع نسبتاً جوانی است که بین هوش محاسباتی و داده‌کاوی از یک سو و مدل‌سازی و تحلیل فرایندهای سازمان از دیگر سو قرار می‌گیرد. هدف فرآیندکاوی کشف، نظارت و بهبود فرایندهای واقعی از طریق استخراج دانش از داده‌های ذخیره … ادامه مطلب

ITIL یک چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) است که به باین فرآیندهای مورد نیاز و چرخه ی ارائه خدمت (Service) می پردازد. این چارچوب در سطح جهان بیشترین کاربرد را دارد. ITIL توسط شرکت ها و سازمان های مختلف، مدیران و ارائه دهندگان خدمات فناوری … ادامه مطلب

به زعم پورتر، سازمان ها یا از طریق رویکرد “اثربخشی عملیاتی” (Operational Effectiveness Approach) و یا توسط رویکرد “موضع یابی استراتژیک” (Strategic Positioning Approach) می توانند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند.
تفاوت این رویکردها چیست و هر کدام چه اهمیتی دارند؟

رویکرد اثربخشی عملیاتی
دستیابی به این رویکرد از طریق ایجاد “بهترین … ادامه مطلب

ما عقیده داریم که این فرآیندهای برجسته کسب و کار هستند که سازمان را برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان توانمند می سازند. فرآیندهای کسب و کار به منزله نقاط اتصال میان تمامی جنبه های یک سازمان هستند.
فرآیندهای همچنین ابزار اتصال سازمان به موجودیت های زیر هستند:
تأمین کنندگان
شرکا
کانال های … ادامه مطلب

بسیاری از مدیران ارشد هنوز با این مفهوم که فرآینهای کسب و کار برای یک سازمان دارای اهمیت هستند، مشکل دارند. البته باید قبول کرد که از منظر تاریخی ، آموزش رسمی اندکی نسبت به فرصت هایی که فرآیندهای کسب و کار برای سازمان ایجاد می کنند و یا تأثیر … ادامه مطلب

کارگاه آموزش IDEF
کارگاه آموزش BPMN2